– Podcast –
Kwadrans z empatią
Kwadrans z Empatią 3.1: Konflikt – zmora czy dar?
- Kwadrans z empatią -Czy konflikt może być darem ⁉ Prezentem dla relacji? Czy jest raczej prostą drogą do eskalacji i "wojny"? Konflikty wywołują w ludziach automatyczne odruchy ochrony siebie, czyli ucieczki, walki lub zamrożenia. Jest to naturalna ludzka reakcja w...
Kwadrans z Empatią 2.5: Dynamika potrzeb
- Kwadrans z empatią -Bez uważności na potrzeby klientów, organizacji, pracowników trudno jest nawigować w oceanie codziennych wyzwań tak by nie zgubić nikogo z pokładu i budować rozwiązania uwzględniające wszystkich, dające poczucia bycia branym/braną pod uwagę,...
Kwadrans z Empatią 2.4: Transformacja roli lidera w budowaniu efektywnego zespołu
- Kwadrans z empatią -Świat wyglądałby inaczej gdybyśmy sprawdzali, jak to co mówimy zostało zrozumiane / odebrane przez drugą stronę. Ile konfliktów, teatrów mentalnych, nieporozumień moglibyśmy uniknąć, nie jesteśmy w stanie zliczyć. W tym odcinku rozmawiamy o roli...
Kwadrans z Empatią 2.3: Czym są potrzeby organizacji i jak z nimi pracować w organizacjach?
- Kwadrans z empatią - Według Marie Miyashiro organizacja jest bytem zbiorowym. Co więcej wszystkie organizacje, zespoły, grupy mają uniwersalne potrzeby a są nimi: Potrzeby źródłowe: Tożsamość, Cel afirmujący życie,, Kierunek oraz Potrzeby wspierające:...
Kwadrans z Empatią 2.2: Jak zwiększyć wydajność interpersonalną?
- Kwadrans z empatią - Jako ludzie potrzebujemy bezpieczeństwa psychologicznego, emocjonalnego by móc rozkwitać, korzystać swojej kreatywności, a także by budować relacje. W naszym przekonaniu jakość relacji w pracy wpływa na zdrowie i dobrostan jednostek, jak i na...
Kwadrans z Empatią 2.1: Jak zwiększyć wydajność osobistą
- Kwadrans z empatią - Marie Miyashiro w książce “Trzeci wymiar” rozróżnia trzy poziomy komunikacji w organizacji: intrapersonalny, interpersonalny, organizacyjny. W tym odcinku zaczynamy od przyjrzenia się sobie i temu jak nasze nastawienie, myśli, interpretacje...
Odcinek 7: Informacja zwrotna – wybuch wulkanu a kąpiel w gejzerze
- Kwadrans z empatią -Wiele osób postrzega informację zwrotną zarówno w roli otrzymującego, jak i dającego jako trudną. Chcemy patrzeć na informację zwrotną jak na prezent, którym obdarowuje nas druga osoba, bo chce nam powiedzieć, jak nasze działania czy słowa na nią...
Kwadrans z Empatią, Odcinek 6:Informacja zwrotna to dar (cz.2)
- Kwadrans z empatią - Informacja zwrotna to dar, prezent, który może sprawić, że wzbogacimy relację z drugim człowiekiem. Bierzemy pod lupę dawanie informacji, dlaczego nie chcemy tego robić w relacjach koleżeńskich w pracy. Z jednej strony jest to przekonanie, że...
Odcinek 5. Informacja zwrotna
- Kwadrans z empatią - Systematycznie dawana informacja zwrotna pomaga zespołom współpracować efektywnie. I nie chodzi tu o jednorazową rozmowę, manipulację czy przekonywanie do swoich racji. Chodzi o regularne rozmawianie o jakości naszej współpracy, o tym, jak na...
Odcinek 4. Empatia dla innych cz.2
- Kwadrans z empatią -Czy da się połączyć bycie empatycznym dla innych ze skutecznością i dotrzymywaniem terminów? Czy rozumienie innych nie wyklucza efektywności? Zdecydowanie nie. Wręcz przeciwnie. Empatia, odejście od ocen, interpretacji na rzecz widzenia człowieka...
Kwadrans z Empatią, Odcinek 3. Empatia dla innych i zarządzanie emocjami cz.1
- Kwadrans z empatią - O empatii krąży wiele mitów i niedopowiedzeń. Niektórym kojarzy się ze słabością, wybieraniem innych nad siebie, odpuszczaniem, rezygnowaniem z tego, co dla nas ważne, a nawet z bycia miłym za wszelką cenę. Jak jest naprawdę? Czy można...
Odcinek 2. Empatia dla siebie źródłem empatycznej komunikacji
- Kwadrans z empatią - W tym odcinku odpowiadamy na pytanie, czym empatia nie jest i jak możemy dać sobie empatię. Gdy dzieje się dla nas, coś trudnego, możemy działać nawykowo, reaktywnie - kiedy sięgamy po takie zachowania, jakie są nam najbliższe, łatwiej dostępne....