– Kwadrans z empatią –

Kwadrans z Empatią 2.4: Transformacja roli lidera w budowaniu efektywnego zespołu

Świat wyglądałby inaczej gdybyśmy sprawdzali, jak to co mówimy zostało zrozumiane / odebrane przez drugą stronę. Ile konfliktów, teatrów mentalnych, nieporozumień moglibyśmy uniknąć, nie jesteśmy w stanie zliczyć.

 W tym odcinku rozmawiamy o roli lidera i każdego z nas w budowaniu porozumienia między osobami w zespole. Przytaczamy fragment książki Marie Mayashiro o atrybutach lidera:

 – umiejętności budowania szacunku między członkami zespołu,

 – upewnienia się, że zadania będą wykonane oraz

 – zapewnienia przywództwa w zakresie rozwiązywania problemów.

 Podstawowy cel pracy lidera przenosi się z pracy nad zadaniami do dbania o relacje. Następuję transformacja z koncentracji na jedynie zadanie na focus zadania & relacje.

 W rozmowie przytaczamy przykłady, jak budować wzajemne słuchanie się i szacunek w zespole. Pod lupę bierzemy proszenie o efektywność – czyli co powiedzieć, co dodać, by zostać dobrze zrozumianym i usłyszanym.