– Podcast –

Kwadrans z empatią

Kwadrans z Empatią w Biznesie to przestrzeń inspiracji, wiedzy i przykładów o zastosowaniu Nonviolent Communication (NVC | Porozumienie bez Przemocy) w obszarze zawodowym.
Zapraszają: Joanna Berendt i Kamila Lachowicz.
Kwadrans z Empatią 7.2: Obowiązki a wdzięczność

Kwadrans z Empatią 7.2: Obowiązki a wdzięczność

- Kwadrans z empatią -Wdzięczność pojawia się spontanicznie i naturalnie, kiedy uświadomimy sobie, że druga osoba (jej słowa czy działania) nas wsparły, pomogły nam, czy choćby ułatwiły pracę. Często jej jednak nie wyrażamy. Powodów takiego zaniechania może być wiele....

Kwadrans z Empatią 7.1: Nawyk doceniania

Kwadrans z Empatią 7.1: Nawyk doceniania

- Kwadrans z empatią - W pierwszym odcinku siódmego sezonu wprowadzamy osoby słuchające do tematu wdzięczności. Przede wszystkim wdzięczności w relacjach zawodowych. Rozmawiamy m.in. o tym:   czym jest wdzięczność w ujęciu Porozumienia bez Przemocy a czym nie...

Kwadrans z Empatią 6.7: W jak wywiad z autorkami „Alfabetu Empatii”

Kwadrans z Empatią 6.6: I jak intencja

- Kwadrans z empatią - Co to znaczy 'dobra' intencja a co przynosi nam podział na dobre i złe intencje?Jak Porozumienie bez Przemocy definiuje intencję kontaktu? Podczas rozmowy o intencji, na podstawie książki "Alfabet Empatii" rozmawiamy o dualizmie podziału...

Kwadrans z Empatią 6.7: W jak wywiad z autorkami „Alfabetu Empatii”

Kwadrans z Empatią 6.5: E jak empatia

- Kwadrans z empatią - Aktywne, jakościowe, uważne słuchanie to niezwykły dar dla relacji. Pomaga budować zaufanie, odejść tylko od warstwy słuchu do głębszego dostrzeżenia emocji, potrzeb, czyli tego, co w danej sytuacji naprawdę ważne. W tym odcinku rozmawiamy o...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

- Kwadrans z empatią - Potrzeby w ujęciu Porozumienia bez Przemocy to uniwersalne jakości, które są wspólne wszystkim ludziom. To one stoją za słowami czy działaniami – nieraz bardzo ukryte i trudno dostrzegalne a jednak za tym co mówimy czy robimy stoi właśnie próba...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.3: K jak konflikt

- Kwadrans z empatią - Konflikty nie maja dobrego PR, niektórzy z nas się ich boją, inni ich nie lubią i za wszelką cenę chcą ich unikać a jeszcze innym kojarzą się z wysiłkiem i trudem. A gdyby na konflikt spojrzeć inaczej – nie jak koniec czy zagrożenie tylko jak na...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.2: F jak Fakty

- Kwadrans z empatią - Czy podobnie miewasz wrażenie, że bardzo często ludzie myślą, że mówią o faktach, podczas gdy w rzeczywistość nadal są w swoich subiektywnych ocenach, interpretacjach? Zdarza Ci się słyszeć „ale przecież faktem jest, że mój szef się mnie czepia”...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.1: Co się kryje pod „NIE”

- Kwadrans z empatią - Biznes to ludzie a ludzie to relacje, jak więc budować te relacje i je pielęgnować w zgodzie ze sobą. W pierwszym odcinku 6 sezonu podcastu „Kwadrans z empatią w biznesie” rozmawiamy o rożnych aspektach odmawiania i przyjmowania odmowy bazując...

Kwadrans z Empatią, 5.7: Sylwia Kobayashi o uldze w biznesie

Kwadrans z Empatią, 5.7: Sylwia Kobayashi o uldze w biznesie

- Kwadrans z empatią - Sylwia Kobayashi jest naszą ostatnią rozmówczynią w sezonie piątym.   Sylwia na co dzień pomaga managerom i liderom organizacji w ich zespołowych, strategicznych, osobistych wyzwaniach.   W swojej pracy wychodzi z założenia, że w pracy...