– Podcast –

Kwadrans z empatią

Kwadrans z Empatią w Biznesie to przestrzeń inspiracji, wiedzy i przykładów o zastosowaniu Nonviolent Communication (NVC | Porozumienie bez Przemocy) w obszarze zawodowym.
Zapraszają: Joanna Berendt i Kamila Lachowicz.
Kwadrans z Empatią 7.3: Niewyrażona wdzięczność

Kwadrans z Empatią 7.3: Niewyrażona wdzięczność

- Kwadrans z empatią -W NVC wdzięczność jest wyrażana poprzez mówienie trzech rzeczy, które pomagają drugiej osobie zobaczenie jak to co zrobiła przyczyniło się do wzbogacania życia drugiej osoby, zespołu, organizacji. Wdzięczność to nie koncept teoretyczny to...

Kwadrans z Empatią 7.3: Niewyrażona wdzięczność

Kwadrans z Empatią 7.2: Obowiązki a wdzięczność

- Kwadrans z empatią -Wdzięczność pojawia się spontanicznie i naturalnie, kiedy uświadomimy sobie, że druga osoba (jej słowa czy działania) nas wsparły, pomogły nam, czy choćby ułatwiły pracę. Często jej jednak nie wyrażamy. Powodów takiego zaniechania może być wiele....

Kwadrans z Empatią 7.1: Nawyk doceniania

Kwadrans z Empatią 7.1: Nawyk doceniania

- Kwadrans z empatią - W pierwszym odcinku siódmego sezonu wprowadzamy osoby słuchające do tematu wdzięczności. Przede wszystkim wdzięczności w relacjach zawodowych. Rozmawiamy m.in. o tym:   czym jest wdzięczność w ujęciu Porozumienia bez Przemocy a czym nie...

Kwadrans z Empatią 6.7: W jak wywiad z autorkami „Alfabetu Empatii”

Kwadrans z Empatią 6.6: I jak intencja

- Kwadrans z empatią - Co to znaczy 'dobra' intencja a co przynosi nam podział na dobre i złe intencje?Jak Porozumienie bez Przemocy definiuje intencję kontaktu? Podczas rozmowy o intencji, na podstawie książki "Alfabet Empatii" rozmawiamy o dualizmie podziału...

Kwadrans z Empatią 6.7: W jak wywiad z autorkami „Alfabetu Empatii”

Kwadrans z Empatią 6.5: E jak empatia

- Kwadrans z empatią - Aktywne, jakościowe, uważne słuchanie to niezwykły dar dla relacji. Pomaga budować zaufanie, odejść tylko od warstwy słuchu do głębszego dostrzeżenia emocji, potrzeb, czyli tego, co w danej sytuacji naprawdę ważne. W tym odcinku rozmawiamy o...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

- Kwadrans z empatią - Potrzeby w ujęciu Porozumienia bez Przemocy to uniwersalne jakości, które są wspólne wszystkim ludziom. To one stoją za słowami czy działaniami – nieraz bardzo ukryte i trudno dostrzegalne a jednak za tym co mówimy czy robimy stoi właśnie próba...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.3: K jak konflikt

- Kwadrans z empatią - Konflikty nie maja dobrego PR, niektórzy z nas się ich boją, inni ich nie lubią i za wszelką cenę chcą ich unikać a jeszcze innym kojarzą się z wysiłkiem i trudem. A gdyby na konflikt spojrzeć inaczej – nie jak koniec czy zagrożenie tylko jak na...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.2: F jak Fakty

- Kwadrans z empatią - Czy podobnie miewasz wrażenie, że bardzo często ludzie myślą, że mówią o faktach, podczas gdy w rzeczywistość nadal są w swoich subiektywnych ocenach, interpretacjach? Zdarza Ci się słyszeć „ale przecież faktem jest, że mój szef się mnie czepia”...

Kwadrans z empatią 6.4: P jak Potrzeby

Kwadrans z Empatią 6.1: Co się kryje pod „NIE”

- Kwadrans z empatią - Biznes to ludzie a ludzie to relacje, jak więc budować te relacje i je pielęgnować w zgodzie ze sobą. W pierwszym odcinku 6 sezonu podcastu „Kwadrans z empatią w biznesie” rozmawiamy o rożnych aspektach odmawiania i przyjmowania odmowy bazując...

Kwadrans z Empatią, 5.7: Sylwia Kobayashi o uldze w biznesie

Kwadrans z Empatią, 5.7: Sylwia Kobayashi o uldze w biznesie

- Kwadrans z empatią - Sylwia Kobayashi jest naszą ostatnią rozmówczynią w sezonie piątym.   Sylwia na co dzień pomaga managerom i liderom organizacji w ich zespołowych, strategicznych, osobistych wyzwaniach.   W swojej pracy wychodzi z założenia, że w pracy...