– Kwadrans z empatią –
Kwadrans z Empatią, 4.2: Obrona, kontratak a może coś jeszcze – trudne rozmowy w pracy?
Z jaką intencją wypowiadasz słowa do współpracownika/współpracownicy – by się dogadać i wzajemne usłyszeć? A może by pouczyć i postawić na swoim? Od intencji, którą mamy w sercu, gdy robimy krok w kierunku drugiej osoby dużo może zależeć – nasza komunikacja niewerbalna, nasze słowa a także szanse na dialog. Intencja jest ważna a jednak czasem coś nie pójdzie po naszej myśli i w reakcji na nasze słowa pojawia się ZGRZYT w relacji – wycofanie się, kontratak itp.
- Jak być w kontakcie, gdy gdy mamy trudną rozmowę?
- Jak zwiększać szansę na wzajemne usłyszenie siebie?
- Jak na kontakt wpływa krytyka czy osądzanie?
W tym odcinku idąc za słowami Marshalla B. Rosenberga będziemy się zastanawiać jak mówić osobom, z którymi pracujemy jak wpływają ich działania na nas lecz robić to bez krytyki czy ocen.