– Kwadrans z empatią –
Odcinek 7: Informacja zwrotna – wybuch wulkanu a kąpiel w gejzerze
Wiele osób postrzega informację zwrotną zarówno w roli otrzymującego, jak i dającego jako trudną. Chcemy patrzeć na informację zwrotną jak na prezent, którym obdarowuje nas druga osoba, bo chce nam powiedzieć, jak nasze działania czy słowa na nią wpływają. To wymaga wyjścia ze swojej strefy komfortu, aby się otworzyć i powiedzieć szczerze, z czym się mierzymy. Jednocześnie trzeba zadbać o relację.
W tym odcinku szukamy odpowiedzi m.in. na pytania:
Co zrobić, gdy ktoś chce nam dać informację zwrotną, a my nie mamy w danym momencie na nią czasu lub forma, w jakiej jest ona przekazywana utrudnia, a nieraz uniemożliwia, dostrzeżenie informacji zwrotnej jako daru tylko jako atak czy krytykę?
Czy jest sens dodawać informację zwrotną pomiędzy zadaniami i spotkaniami?
Jak odszyfrować sedno wypowiedzi drugiej osoby, kiedy mówi: „znowu nie można polegać na Twoim/Waszym zespole”, „czuję, że nie jesteście zaangażowani”?
O co zadbać, aby informacja zwrotna była bardziej kąpielą w ciepłym gejzerze, niż spotkaniem z wybuchającym wulkanem?
Zapraszamy do odsłuchania ostatniego odcinka pierwszego sezonu!